گاز مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گازی با فرمول شیمیایی CO است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می آید. این گاز بسیار سمی، بی رنگ، بی بو، بی مزه و از هوا کمی متراکم تر است. به همین دلیل مونوکسید کربن قاتل نامرئی نام دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید کپسول گاز مونوکسید کربن، استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

مونوکسید کربن گازی با فرمول شیمیایی CO است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می آید. این گاز بسیار سمی، بی رنگ، بی بو، بی مزه و از هوا کمی متراکم تر است. به همین دلیل مونوکسید کربن قاتل نامرئی نام دارد.

برای حیواناتی از جمله مهره داران که از هموگلوبین به عنوان حامل اکسیژن استفاده می‌کنند، وقتی مونوکسید کربن در غلظت های بالاتر از 35ppm قرار بگیرد، سمی به شمار می رود. میل ترکیبی مونوکسید کربن با هموگلوبین خون حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است. در خون انسان حدود ۵ درصد مونوکسید کربن وجود دارد اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد، باعث مرگ خواهد شد.

مشخصات گاز مونوکسید کربن

  • بی رنگ
  • بی بو
  • آتش زا
  • بسیار سمی
  • بی مزه
  • متراکم تر از هوا
  • با دانسیته اتمی سنگین تر از هوا
  • اثرات خوردگی در صورت حضور همزمان مونوکسید کربن، کربن دی اکسید و رطوبت

اطلاعات فیزیکی مونوکسید کربن

منابع گاز مونوکسید کربن

مونوکسید کربن از سوختن ناقص مواد دارای کربن حاصل می شود. زمانی که اکسیژن کافی در محیط وجود نداشته باشد، سوختن کامل انجام نشده و به جای کربن دی اکسید، مونوکسید کربن خواهیم داشت. مهمترین منابع تولید این گاز طبیعی هستند و سالانه در جو زمین میلیاردها کیلوگرم از این گاز تولید می شود. آتش فشان ها، آتش سوزی در جنگل ها و مواردی دیگر از این دست نیز مهمترین منابع تولید مونوکسید کربن هستند.

کاربردهای گاز مونوکسید کربن

مونوکسید کربن در حجم بسیار زیاد در صنایع شیمیایی برای عملکرد طیف گسترده ای از مواد شیمیایی اعم از استرها، کتون ها، آلدهیدها، گلیکول ها و همچنین فسژن به عنوان یک حد واسط مهم شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی قطعات الکتریکی مانند سوییچ تقویت نیروی برق در محفظه ای شیشه ای قرار دارند و با استفاده از حرارت مستقیم و شعله مهر و موم می شوند. در این موارد اهمیت زیادی دارد که در شعله هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد؛ چرا که وجود رطوبت و نفوذ آن به محفظه شیشه ای سبب خرابی قطعه می گردد. از این رو سوخت های هیدروکربنی و هیدروژنی مناسب نیستند و به جای آن ها از مونوکسید کربن استفاده می شود.

جهت تولید اسید استیک از مونوکسید کربن استفاده می‌شود. محصول واکنش کاتالیزوری این گاز با متانول، اسید استیک است.

مونوکسید کربن به مقدار فراوان و به روش های گوناگون در صنعت فلزات اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، به عنوان یک عامل کاهنده شیمیایی برای بازیابی فلزات سنگ معدن یا در خالص سازی ضایعات آلومینیوم و یا در ساختار فلزات پودری با خلوص بالا که توسط تجزیه حرارتی کربونیل های فلزی تهیه می گردند، کاربرد دارد.

متانول از طریق هیدروژن دار کردن مونوکسید کربن تولید می شود. در یک واکنش مرتبط، هیدروژن دار شدن مونوکسید کربن محصول سوختن های هیدروکربنی مایع است. این تکنولوژی اجازه می دهد که ذغال سنگ به سوخت های دیزلی تبدیل گردد.

مونوکسید کربن برای تولید و احیای کاتالیست هایی مثل نیکل کربونیل به کار گرفته می شود.

این گاز در هر دو سنتز آلی و معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

مونوکسید کربن یکی از ترکیبات در مخلوط های گازی لیزری است و همچنین این گاز به عنوان یکی از ترکیبات مخلوط های گازی کالیبراسیون استفاده می شود.

در پایان، خوب است بدانید که لازمه تولید سلول های خورشیدی، سیلسیم فوق العاده تمیز است که این امر با کمک مونوکسید کربن انجام می پذیرد.

دسته بندی خطرات مونوکسید کربن

اصلی ترین خطراتی که این گاز می تواند به دنبال داشته باشد و باید حتما در زمان خرید گاز مونوکسید کربن به آن توجه شود، در ادامه خدمت شما ارائه شده است:

دسته بندی خطرات گاز مونوکسید کربن

قیمت مونوکسید کربن

برای محاسبه قیمت گاز مونوکسید کربن باید حجم آن مشخص گردد. به طور معمول قیمت گازها به ازای هر لیتر اعلام شده و بسته به میزان حجم دریافتی، قیمت نهایی آن محاسبه می شود. این قیمت بسته به نحوه ارائه و دریافت آن متغیر می باشد. شما می توانید کپسول های گاز مونوکسید کربن قدیمی خود را شارژ کرده و یا این گاز را همراه با کپسول و سیلندرهای جدید خریداری نمایید.

مشخصات لازم برای خرید مونوکسید کربن

خرید کپسول مونوکسید کربن

شرکت پارس هوای البرز انواع گازهای خالص آزمایشگاهی و صنعتی را با خلوص بالا ارائه می دهد. این مجموعه موفق شده است کیفیت بالا و قیمت ارزنده را با یکدیگر همراه نموده و از این طریق رضایت مشتریان خود را جلب نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید کپسول گاز مونوکسید کربن، استعلام قیمت و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “گاز مونوکسید کربن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن